::Wallahi Watallahi Wabillahi::

Daisypath - Personal pictureDaisypath Vacation tickers

:: Here is my journey! ::

Daisypath - Personal pictureDaisypath Vacation tickers

Friday, January 28, 2011

:::Chapter 5: Bagaimana kau merasa BANGGA?:::


Assalamualaikum..

'Bagaimana kau merasa BANGGA?'
'akan dunia yang SEMENTARA?'
'bagaimanakah bila semua'
hilang dan pergi meninggalkan dirimu?


Saat skrg, I'm home. kembali dalam pangkuan keluarga tercinta dalam lembayung rahmat Illahi...cewah! alhamdulillah ...dpt jugak cuti seminggu walaupun baru saja dpt tau the entire batch of medical faculty of this very lovely UNIMAS TAK DAPAT CUTI 4 BULAN...mula2 rasa mcm arghhh...tp bila fikir2 balik, bgs jugak x dpt cuti 4 bulan tuh...hbs LESAP ilmu 4 bulan tu..lama tuh cuti...Aiman tak kesah!

Di rumah, tugas da'wah tetap rancak bagi saya. mestilah kan...tugas penda'wah di jalan Allah tak pernah berhenti dalam pengharapan SYAHID di jalanNYA..tiada yang indah...none other than that..the sweetness of Al-Jannah...pengharapan bertemu dgn Sang Pencipta Yang Tertinggi..dalam pengharapan untuk bertemu Sang Kekasih Rasulullah sallalahualaihiwassalam yang bakal memanggil umatnya " Umatti Ummati Ummati" UMATKU!
Adakah aku salah seorang daripada yang dipanggil????Adakah ibubapa ku juga? keluargaku? guru-guruku? sahabat-sahabatku?? Adakah kami saling mengenali di sana kelak?
adakah aku mengenali ibubapa ku di sana kelak??

ALLAHUMMA RIDHOKA WA JANNAH....
ALLAHUMMA AJIRNA MINNA NAR........
AMIN YA ROBBAL ALAMINN....

Ya Allah, aku mohon dengan sangat...redhakanlah syurgaMu untuk hambaMu yang lemah ini...aku memohon Ya ALlah...Janganlah ENgkau lalaikan aku dengan kehidupan dunia ini...dekatkan aku pada jalan da'wah..membantu rantaian perjuangan Rasulullah menegakkan kalimah Allah dan Islam...

::sekeping hati yg lemah::

"kenapa hadir, Ya Hamba Allah...?"
Sungguh...JIKA aku akur, hatiku tersentuh, tidak ku janji ianya untukmu...
Sungguh...JIKA kita akui hati terasa bahagia, SUNGGUH kebahagiaan itu SEMENTARA kerana tiada REDHA dari ALLAH di atas sesuatu yang bukan HALAL bagi kita...
Sungguh...JIKA kau merasa semakin jauh dariku, begitu juga diriku, NESCAYA..YAKINLAH...itu bukan suatu kekalahan bagimu...PERCAYALAH kita MENANG dalam jihad nafsu..kita MENANG di dalam permainan hasutan SYAITAN...
Sungguh...Allah membuka ruang untuk kita memperbaiki diri sendiri..banyakkan masa membantu agamanya daripada kita menghabiskan masa diselebungi rasa bahagia yang sementara..
Sungguh, jangan dahulu merasa BANGGA jika dirimu bukan muslim sejati


SEMOGA ALLAH MENJODOHKAN KITA DGN ORG YANG BERIMAN..JIKA BUKAN ENGKAU AKU REDHA...DAN JIKA BUKAN AKU,MAKA REDHA lah JUGA...DAN JIKA KITA 'PERGI' DULU SAAT TIBANYA WAKTU IZRAIL MENJEMPUT, MAKA DOAKANLAH JODOH DI SYURGA SANA...AMIN....



:::THE tranquil face..THE unrest heart...:::

:::The smiling face, The crying heart...:::
:::O Allah, put the strength into my heart...:::
::: To tranquil both soul&heart:::
:::That's what I've been looking for..:::

No comments:

Post a Comment