::Wallahi Watallahi Wabillahi::

Daisypath - Personal pictureDaisypath Vacation tickers

:: Here is my journey! ::

Daisypath - Personal pictureDaisypath Vacation tickers

Thursday, December 22, 2011

:::Many stories to share part 2:::

Asalamualaikum warahmatullah...

I'm back!Alhamdulillah. dgr tajuk tu mcm tak nak baca dah kan...byk benau....tapi, saya dah buat numbering dah......

1.exam habis. good.....
--> Alhamdulillah...walaupun saya tak minat [suam-suam kuku], dgn block CVS & Respi ni, whatever it is, habis jugak kan...ALhamdulillah....dan utk masa dpn, saya x berminat pun nak further study jd cardiologist.[err...agak boring di situ]... dan saya dilanda sakit dlm waktu exam[throbbing pain yg teramat]...
hmm....takpe lah....sakit tu kan dtg dari Allah....

2.expression-less
--> DAN ini adalah salah satu azam tahun baru saya[time ma'al hijrah hari tu]...
--> saya berazam nak jd more expression-less dgn kaum adam di fakulti perubatan kat sini dan kat mana2 je lah...[dan saya harap dorang fhm la...bukannya saya benci dorang atau tak hard-up nk tgok dorang..tp itu kira barrier antara kami...dan saya terkesan dgn kata2 ustaz nazri raihan...dia ckp didik nafsu lelaki tu dgn akhlak kita...so mcm mana nak berakhlak tu? fikir2 lah sendiri...tepuk dada tanya IMAN....


3.I am Kak Sath!
--> actually saya ada byk versi nama ...kwn2 kat labuan panggil mcm ni..kwn2 kat sini panggil mcm tu...so tambah lagi sahabat blog sorang ni bg nama sath kat saya...
--> honestly, my first impression "hmmm....what the......[?],...tp bila tgok balik...sedap jugak nama sath ni...tp saya tambahkan "Kak" kat depan nama tu ...to create a barrier...[as usual]
--> walaupun saya tak tua tp takpelah....anggaplah saya seorang yg berumur 30 tahun ...
--> so kalau saya happen pergi somewhere kat selangor or KL, kalau ada seseorang panggil org Kak Sath, wajarkah saya pandang?[dgn bajet perasan saya lah tu?][?]

4.Ustaz nazri + Gaza mission
--> so baru2 ni UNIMAS ada anjur program Mission for Gaza....pencarian 1000 sukarelawan...
--> excited nya...tp dorang buat group kat facebook
--> I was like "what the.....[?]... await buat guna facebook? ape daa....ke saya yg tak moden...so agak sedih di situ...saya nak sangat join benda tu...tp utk ada facebook...err.......better not kot...


5. solehah utk tlg ibubapa. lelaki[tak layan~~~]
--> saya selalu reflect balik kat diri sendiri...."kau ni bajet solehah kan....."..."kenapa nak jadi solehah ? solehah lah sangat..."
--> saya slalu fikir ...saya takut kalau saya bukan lah org yg solehah , saya takut jika saya bukanlah seseorang yg berusaha utk jadi solehah.....
--> saya nak jadi solehah....
--> ustaz kazim pernah ckp dlm ceramah beliau..."anak yg solehah boleh bantu ibubapa dia kat akhirat...boleh jd jiran Rasulullah..."
--> subhanallah..betapa ganjaran Allah utk wanita solehah
--> so reflect balik kat saya...saya nak jd solehah utk bantu ibubapa...utk lelaki? skrg tak selagi mana saya tak ber'tittle' ISTERI

6. driving [chill~~~]
--> wow...saya dah boleh drive kat kuching ni...
--> masa balik rumah hari tu time cuti, ada cuba drive...abang saya kat sebelah cakap "ni x pass lagi ni...x leh lagi ni...bla bla bla.....sedih...
--> it's ok....kalau kancil boleh saya dengan konpiden nya drive...

-->it's good to preserve your aurat.
-->persetankan [ergh...dramatic nye ayat]
--> si pulan tu pakai tudung, hati *^%$$^&*
-->si pulan tu dop pakai tudung, tp hati terbaek wok!
--> susah la...yg penting saya rasa & 100% percaya jika hubungan dgn Allah tu kuat, insyaallah akhlak tu akan bersih....[tak kira la time zaman jahiliyyah dulu mcm mana...gelak sampai terkeluar anak tekak...time tu hubungan dgn Allah so-so je kan...MasyaAllah]
--> so sentiasalah baiki ibadah dan hubungan dgn Allah...dan contohilah Rasulullah punya akhlak dan kehidupan baginda...

-->I miss you,mak...
--> saya selalu nampak makcik2 cleaner...saya kesian tgok dorang....sepatutnya dlm usia dorang senag lenang duk kat rumah....hmmm.....rezeki Allah dan Takdir Allah tu utk hamba2 Nya berbeza....


so, nah ambik satu ayat ni...

Maka apakah kamu mengira bahawa sesungguhnya Kami menciptakan kamu secara main-main dan bahawa kamu tidak akan dikembalikan kepada Kami?
Maha Tinggi Allah, Raja Yang Sebenarnya.Tidak ada tuhan selain Dia.Tuhan yang mempunyai ARasy yang mulia [Al Mukminn 115-116]



7 comments:

  1. Amboi besarnya font untuk [P/S].. Hehehe. Aha' It's oki Kak Sath~ Take your time ye~!! Hekhek :)~

    Btw, saya rasa saya dah tahu nama Akak, bila baca komen rakan-rakan Akak. Faizah, is it? Maaflah kalau salah. Hekhek. Tapi akan tetap panggil Kak Sath though... Dah terbiasa. Hahak :D~

    Alhamdulillah, exam pon dah habis. Moga result berwarna terbang Kak Sath! Amin. ^^~

    ReplyDelete
  2. you're guessing my name ?
    dah tgok your entry..
    byk shbt bg pdpt & sokongan
    so sape la kak sath nak bg pdpt dah..[x laku dah coz it's too late] juz bcoz kak sath too bz hari ni baru dpt bukak balik blog after 4 days.
    oh ya.. hafiz, I have 1 request.

    ReplyDelete
  3. Owh ye ka. Tapi saya masih juga menunggu pendapat Kak Sath sebenarnya. Tapi kalau tak keberatan lah. Huhu.

    Aha. Rasanya betul kan? Nama akak tu? Hehe :D~

    Ya Kak Sath, request apakah?? :D~

    ReplyDelete
  4. pas ni saya hantar email agaknya. it's just my very light opinion. nothing much to be compared with what your friends do..~~[pdpt dorang mantap. they are good!]

    ReplyDelete
  5. Aha. Light opinion pon tidak mengapa Kak Sath ^^~

    They really are good. Tak sangka pula mereka semua memunculkan diri di entry itu. Barangkali sebab kelihatan seperti saya tengah bersedih kot. Sedangkan tidak. Hehehe. Tapi I appreciate kesemua nasihat-nasihat kalian~! Sungguh~! Bukan selalu terasa seperti diri ini dihargai sebegini. Huhu. Sangat-sangat terasa bahagia!! Alhamdulillah! *Lebih-lebih pulak bagitahu dekat sini...Heheheh~ :D~*

    ReplyDelete
  6. I can tell that you are so happy. email kak sath tu mungkin lebih kpd tanya2 sikit dulu then bagi terus pdpt. I'm sending it now

    ReplyDelete
  7. Okay Kak Sath~ Sudah dapat :)~ Thanks!

    ReplyDelete