::Wallahi Watallahi Wabillahi::

Daisypath - Personal pictureDaisypath Vacation tickers

:: Here is my journey! ::

Daisypath - Personal pictureDaisypath Vacation tickers

Wednesday, December 28, 2011

another day




Assalamualaikum warahmatullah

*dang dang dang!!!!*

I am activating my fb back[tak istiqamah. booooooooooooo]

actually, I don't keep/have my password for my fb .

all this while, saya deactivate and kwn saya yg pegang her new password for my fb



nak dijadikan crita,, lepas exam CVS hari tu, saya ni terasalah nak bukak fb. so saya suruh di key in password dan activate la fb saya. so I thought 1 mlm jadilah . melagha...
tp dia tidur awal mlm tu dan saya hanyut dlm fb . bila nampak dia tidur, saya teruskan je main fb. then sampai hari ni....*dang!* [ketuk kepala sendiri]

memandangkan dia exam esok & lusa, saya x brani ckp suruh dia deactivate balik. so saya tak log out fb for a few days. *dang dang dang*

lepas exam la saya suruh dia deactivate balik. huhu. troublesome....

tu je la nak ckp.

now, I am fighting for my new block. RENAL & REPRODUCTIVE SYSTEM


Guess what, saya tak aim apae2 kali ni. kalau previous block, saya ckp, "mesti lebih RAJIN...bla bla bla... sekali.....bbbrrrrrrrrrr"


sekarang, saya belajar ikut fitrah diri sendiri. nak rajin, sila. nak malas, sila jygak tp jgn la selalu....sbb saya tak nak pressure sendiri. time previous block, I was pressuring myself too much I guess sampai on the day of examination, saya sakit kepala yang teramat [really]. Alhamdulillah tak pengsan...time exam, yg lawaknya, blh saya tidur time org tgah syok jwb paper.
walaupun saya dah hbs jwb, tp rugilah saya tidur sedangkan masa tu boleh guna utk check balik.
tp dah kepala sakit sangat....nampak lecturers dok pandang saya. muka mcm nak pengsan kot. *panggggg*



so pengajaran utk diri saya, jgn seksa diri sendiri terlampau. geramnya dgn diri sendiri sbb seksa anggota bdn.

Astaghfirullah


wassalam



3 comments:

  1. Hahahah. Tidur dalam bilik periksa. Tak pernah saya buat. Tertidur dalam kelas pernahlah beberapa kali. Hehehehe.

    Yeah, memaksa diri terlebih pun tidak elok juga. Huhu.

    Dan...Hahaha...Dilema activate/deactivate FB, saya juga sering alami dulu. Tapi dalam kes saya, saya dok deactivate tu lebih kepada kerana berkecil hati bila jarang ditegur. Hekhekhek. Kini sudah 2 bulan kot tak deactivate. Terasa selesa berada dalam kelompok komuniti kecil yang tak sampai 20 orang pun ni. Aha. 19 orang je dalam friendlist. Bahagia! Hekhek.

    ReplyDelete
  2. tidur time periksa tak pernah berlaku sepjg hidup akak[seingat akak la]

    pecah record pulak kat sini dek sbb menyeksa diri sgt..tu la jdnya

    hmm...betul ke friendlist 20? byk je org LIKE your entries...[trust???]

    doakan kak sath utk bersemangat lagi lagi lagi...[see my next entry]

    thanks..

    ReplyDelete
  3. Itulah teringat Aya, dalam drama jepun [1 Litre of Tears]... (Sidenote: I love that drama, a lot). Aya pon tertidur jugak dalam bas, dalam perjalanannya menuju dewan periksa. Last-last terdatang lambat. Tapi rezekinya, Cikgu memberikan izin untuk dia ambil exam, walaupun terlambat. Tu drama yang diadaptasi dari satu kisah benar; dan bercampur sedikit fiction sana sini. Yang part yang saya ceritakan ni, bahagian fiction though. Hohoho. Akak pon try lah layan drama ni. Best. *Iklan pulak dah*

    Tang 20 friends tu... A'ah Kak. Betul~~~!!! Dulu memang ada lebih kurang 300. Tapi bila terasa kesepian berasa dalam crowd 300 orang tu tapi berapa je yang menegur saya, saya clean up frenlist jadi 0, konon-konon nak quit facebook dah. Tapi bila terasa bosan takdak Facebook, saya mula add semula kawan, yang betul-betul mengambil berat tentang saya KINI; dan tak treat saya seperti alien. Sebab saya terjadi alien..adalah kerana Extremism Islami yang saya amalkan sebelum ni. Yeah. Macam yang Ustaz Hasrizal ceritakan dalam Sindrom Pasca Taubat itu. Merungut je kerja saya. Huhu. Kini insaf; patut lebih berjiwa terbuka. Hekhek.

    Maka benarlah kata Ayumi Hamasaki (Penyanyi yang saya minat dahulu kala; I used to be her die hard fan...lol): Kesepian yang dirasakan ketika berseorangan itu jauh lebih baik dari kesepian yang dirasakan ketika berada di tengah keramaian.

    Yeah. Maknanya berada dalam keramaian, tapi takda orang tegur. Jauh terasa lebih sepi dan menyakitkan berbanding ketika berseorangan.

    Bila dok rumah sorang-sorang ni, memang jadi macam orang tua sikit, jiwa sensitip jadinya. Kebelakangan ni tak sensitip sangat though. Malah terlalu tak sensitip. Hinggakan kisah dengan Nazif minggu lepas tu pon tak terasa sedih lansung, huhu, alhamdulillah.

    I'm unfriending people bukan atas dasar kebencian; Tapi untuk kebaikan diri, yang sering berjiwa kacau dibuai kesepian. Hakhak. Alhamdulillah, 20 orang jauh lebih menyelesakan. Alhamdulillah. Tapi selalu je dok chat dengan mereka yang dah diunfriend tu through inbox messeges. Coz it's not a "BLOCK". Isk. Agak sensitip dengan perkataan block tu. Hahahaha!

    Oh and. Yeah, yang ramai like entry saya tu, Allahu A'lam Kak. Huhuhuhu.

    ReplyDelete