::Wallahi Watallahi Wabillahi::

Daisypath - Personal pictureDaisypath Vacation tickers

:: Here is my journey! ::

Daisypath - Personal pictureDaisypath Vacation tickers

Tuesday, January 31, 2012

RINDU



Assalamualaikum warahmatullah to all my dearest followers rahimakumullah..

Alhamdullilah...it has been many many days that I didn't mind about blogging.

so, Rindu...Longing...missing....

1. Rindu Mak!
--> Alhamdulillah...walaupun cuti seminggu sempena CNY, saya pasrah..saya gunakan sepenuhnya utk bersama parents kat rumah. oh....mula nak rindu balik dah bila nak cakap pasal dorang..........................
--> saya yakin mak saya is the best mom in the world! I LOVE YOU SO MUCH!
--> since saya dah 21.....dan kedut2 di wajah beliau pun tak dapat nak sorok dah! dang*
--> walaubagaimanapun, ibu saya tetap MUDA DAN CANTIK di mata saya....
--> Ya Allah, tempatkan kedua ibubapaku di tempat yang menyamankan di SyurgaMu Ya Allah....Jika aku tidak Kau temukan dgn mereka sekalipun, aku memohon dgn sepenuh hatiku, biarlah mereka bahagia di Syurga kelak dan terlepas dari azab Mu yang keras..............amin....*sob sob sob....*

[ni mak saya yg tgah sibuk dok pilih barang time sale!]
--> tau tak, suatu hari nanti, kalau dipanjangkan umur dan jodoh, saya ingin jadi ibu yang exactly macam mak saya....
--> sbb dia la yg tabah, sabar, sanggup berkorban, dan banyak banyak banyak banyak lagi
--> I love boasting about my mom because I truly proud to have her as my mom....Alhamdulillah....
--> for your info, my mom is not a malay lady...dia darah campur2...[but of course takde darah omputeh!...ahak...]...
--> my mom lahir dalam keluarga yg susah....indeed....she is so determined.....and she told me that she once wanted to become a nurse....sbb dia ckp nurse dulu2 pakai skirt? [itu yg dia ckp....] hehe.....but now her daughter yg dalam bidang perubatan...walaupun bukan nurse-to-be tp tetap jugak jalan2 cari makan kat hospital bila dah habis belajar nanti kan?
--> ayah kepada mak saya [yakni datuk saya...was a javanese....nama nya dirahsiakan sbb terextreme jawa namanya....hehehe.....] and nenek saya pulak Melanau-Indonesia......
--> well, ayah saya purely malay-sarawak.
--> so bila tambah tolak, lahirlah saya dan angkatan adik beradik saya....
--> bak kata org melayu, ikan di laut, asam di darat, dalam periuk bertemu jua....o yeah.!
--> dalam al Quran pun Allah ada sebut....

"Hai manusia, sesungguhnya Kami menciptakan kamu dari seorang laki-laki dan seorang perempuan dan menjadikan kamu berbangsa-bangsa dan bersuku-suku supaya kamu saling kenal mengenal. Sesungguhnya orang yang paling mulia di antara kamu di sisi Allah ialah orang yang paling bertakwa di antara kamu. Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui lagi Maha Mengenal".
Surah al.Hujurat (13)

2. Rindu Naqibah ...
--> saya tak tau la....I guess, bila join usrah, boleh rindu...[tp normal la jugak kan?]
--> saya dah lama tak gi usrah sbb senior and naqibah saya busy ....
--> so jiwa saya kosong.....kosong dan dahaga dgn ilmu ...so saya pun diilham oleh Allah utk pergi beli buku....so saya beli 3 buah buku...[woah! buku2 yg saya sibuk cakap buku teks sepanjang hayat tu pun tak habis baca ...sibuk lagi nak beli buku baru....waduh!]
--> tu la penangan usrah dan dapat pulak naqibah yg hebat....naqibah saya seorang muslimah yg saya kagum...dia lawak....semangat tak pernah luntur utk berda'wah walaupun dah ada 4 org anak.... walaupun dia tak la sihat selalu.... terbaik!

[ni siap buat wallpaper! ]

so, tu je utk kali ni....sorry...input tak byk utk kalian.....saya pun tgah refill ilmu sekrang...walaupun tak la byk mane kan....and saya akhiri dgn video yg touching [cerita Dr Haron Din bertemu Rasulullah]....Subhanallah...untungnya beliau.....

terasa sikit sgt amalan diri....

wallahuallam...oh ye...jgn lupa bahagiakan ibubapa anda semua.....amin..saya mendoakan ibubapa anda juga menjadi penghuni Syurga Allah. Amin....




1 comment:

  1. Aha'. Video Dr. Haron Din itu memang sungguh mengharukan :')

    ReplyDelete