::Wallahi Watallahi Wabillahi::

Daisypath - Personal pictureDaisypath Vacation tickers

:: Here is my journey! ::

Daisypath - Personal pictureDaisypath Vacation tickers

Saturday, June 11, 2011

Special event : 12 June :)

Assalamualaikum wahai pencinta Allah sekalian....

apa khabr? ni hao ma? [ sambil dgr lagu Allah knows nyanyian Zain Bikha]

betapa bersyukur diri krn Allah masih meminjamkan roh utk jasad saya sehingga saya berusia 20 tahun [12 jun 1991]. O Allah, thanks My Lord...

::: Hari jadi? tarikh yang sama, pengertian yang berbeza :::

Ingat lagi, kalau masa kecik2 , kalau mak tak sambut, rasa mcm nak pecah hati ni ha....tp emak tersyg never missed to celebrate my bday in a way that's one of the most vital role of a mother around this world. the same goes with my mom too. she loves me. [i know....me too!]

umur menganjak, masa secondary, pengertian tentang hari jadi berubah bearing sikit. kali ni, some people say, bukan mak yg patut wish kita, tp kita yang kena ucap terima kasih kat mak. That's so trueeee! tanpa ibubapa, siapa kita? Alhamdulillah.


umur menganjak lagi sampai lah kaki yang Allah kurniakan ini melangkah ke KML [ Kolej Matrikulasi Labuan, ooo...dunia tarbiyyah saya!] , masa awal bulan June 2009, saya kena 'chicken pox!'. masa tu lah, punya merata2 kes chicken pox kat matrik sampai saya akhirnya berjaya dihinggapi oleh Varicella Zoster Virus itu. huh......takpe....terima kasih virus sebab dia pun makhluk Allah jugak kan...takpe,,,saya maafkan ye cik virus...



masa tu, saya kena kuarantin kat ground level asrama selama 2 minggu. perasaan masa tu, Allah je tahu. kuliah 2 minggu tuh! mana saya nak cover semua kuliah? apa lagi. meleleh pagi ptg siang mlm...mak telefon, meleleh air mata...bila kawan2 lawat, meleleh lagi.... bila tgok cermin, x pyh ckp, meleleh tak hengat jugak...mana tak...muka penuh dgn blisters yg ada yang dah start blackening....ape daaaa....bila solat, bukan nangis sbb khusyuk, tp sbb pilu hati mengenangkan wajah yg penuh blisters + sakit nya time sujud sbb blisters kat dahi. nak tak nak je sujud masa tu. tp sujud jugak. kang x sah solat....

dan akhirnya, berakhirlah masa saya dikuarantin 2 minggu yg betul2 jatuh masa 12 Jun! saya bersyukur sbb dibebaskan. perasaan nak sambut bday ke apa ke...memang dah invisible ntah terbang ke mana...xde perasaan. bila mak call nak wish bday, saya nangis cam budak kecik ckp nak balik sarawak...homesick, momsick, catsick, bedsick...semua ada masa tu.



( gambar sebenar: ni la laksa yg mak masak time cuti seminggu hari tu)


tahun seterusnya sambut bday kat rumah[ kan dh hbs matrik...jd cam biase...sambut kat rmh...]

bila dah kat unimas ni, xde cuti jugak...cuma pengertian kali ni lebih kpd,
" Ya Allah, untungnya saya Allah masih bagi jasad ni bergerak dan masih lagi dapat meneruskan kehidupan saya sbg anak ibubapa saya, kwn kpada shbt2 saya, pelajar kpd pensyarah2 saya....alhamdulillah...."

dan saya skrg melepasi level fikiran yang kurang matang yg memerlukan org utk memberi hadiah atau tak. saya tak perlukan itu...[mesti kwn2 saya seronok baca ni...xyah dorang risau nak bagi apa...]....sengal...tapi itulah hakikatnya...

tp x sangka, kwn chinese lelaki bg hadiah kat saya semlm [ ni bkn nak exeggerate atau show off tp saya sendiri ni pun agak terkejut....] ...tetiba dia hulur kat saya masa hbs discussion PBL group semlm...walaupun blm lagi tiba tarikh, dia bg saya hadiah sbb tau ahad kami manade jumpa...iya tak ye jugak....saya terima je la tanpa perasaan .


(gambar sebenar : ni la hadiahnya! isinya? multi-purpose...something yg boleh urut bdn + ada USB port ntah apa...saya tak try lagi...)


kalau dulu, mane ada sy fikir mcm tu....

apa2 pun, setahun dah menganjak bermakna kematian juga menganjak dekat. ingat mati [3x] sbb itu yg pasti dan dekat dgn kita. am I right?

post kali ni agak santai sedikit ....maaf kalau kurang memberi input buat pembaca...

"Ya Tuhan kami, terimalah amal dari kami. Sungguh, Engkaulah Yang Maha Mendengar, Maha Mengetahui" [Surah Al-Baqarah : 127]


semoga Allah menerima amal kita semua. InsyaAllah
MUHASABAH DIRI SETIAP HARI
SELAMAT HARI JADI UTK DIRI SAYA...hehehe

No comments:

Post a Comment