::Wallahi Watallahi Wabillahi::

Daisypath - Personal pictureDaisypath Vacation tickers

:: Here is my journey! ::

Daisypath - Personal pictureDaisypath Vacation tickers

Wednesday, June 22, 2011

:::Sampaikah Ramadhan itu?:::




Assalamualaikum para penyembah Allah sekalian, saudara2 islamku sekalian

baru2 ni melawat rumah anak anak yatim. actually byk perkara saya belajar dari mereka.

:::Si kecil Mariam:::
Siapakah dia? budak perempuan, 7 tahun[darjah 1], anak yatim.
saya ditakdirkan Allah berjumpa dgn budak sekecil ini....Ya Allah....masa saya darjah 1, apa yg saya reti buat? nak basuh baju sendiri, mandi sendiri, sungguh apa lah saya di zmn kecil2 jika dibandingkan dgn mariam. sungguh, ujian Allah mengajar hambaNYA tidak kira usia, jantina utk menjadi lebih kuat & tabah. Subhanallah....


saya terfikirkan Ramadhan, bulan mulia yg bakal menjelang nanti. masih adakah saya di dunia ini? Ya Allah, sampaikanlah aku di bulan mulia itu ya Allah.....

utk sahabat2 saya, marilah kita memperbanyakkan ibadah kpdNYA. jgn hanya di bulan Ramadhan sahaja. nasihat utk diri sendiri. risau diri memikirkan byk kes murtad di Malaysia yg diluluskan! sungguh, saya ingin berjumpa dgn mereka yg murtad itu jika ditakdirkan Allah. at least, di akhirat kelak, saya terlepas dari soalan yg menanyakan kenapa saya sbg muslim tidak berbuat apa2 . sedih hati. wallahuallam

No comments:

Post a Comment