::Wallahi Watallahi Wabillahi::

Daisypath - Personal pictureDaisypath Vacation tickers

:: Here is my journey! ::

Daisypath - Personal pictureDaisypath Vacation tickers

Sunday, April 24, 2011

"saya rasa orang islam patut buat macam ni!"

asalamualaikum. Alhamdulillah. Syukur ke hadrat Illahi kerana masih memanjangkan umur saya untuk menghirup Oxygen-NYA. selamat pagi. selawat dan salam ke atas junjungan besar Nabi Muhammad, para sahabat, keluarga Baginda. Buat para tabii dan tabiin.

Juga buat ibubapa saya. keluarga tercinta. kawan2. rasa nak sebut semua pulak dah.

Anyway exam dtg lagi. exam dtg lagi. Final block : endocrine, nutrition and ... [err..lupa apa nama blkg block ni]. Byk benda yg saya dpt blaja dlm block ni. Inborn error metabolism and besarnya risiko kalau kahwin sesama keluarga [consanguinous marriage]..betul ke x saya eja....and pasal hormones. setiap hormones dlm bdn kita. kami kat sini blaja satu2 hormones tu semua. bkn setakat kami kat sini je rasanya, semua medical school buat benda yg sama kan...

berbalik kpd tujuan asal saya buat post ni sblm saya lupa pulak.

(i) http://www.enmac.my/
--> ni adalah hp yg dibuat oleh org islam saudara kita. siapa target market dorang??? mestilah kita umat islam. kalau nak tau apa kelebihan hp ni, ce cube try bukak website nih. skrg sy guna sony erricsson. tpppp, saya mengidam nak tukar ke hp enmac tu. ntah. saya nak sokong produk islam. tp tak lagi beli sbb saya ni bab2 beli brg on9 ni, agak la kelambatan sikit.

(ii) Tau Ashraf Muslim?
--> Ustaz Amirul ni betul2 dah islamic. alhamdulillah. dgr2 dah bertunang dan join venture bukak darul syifa'? dia pun plan nak bukak rumah org2 tua utk org islam. selain tu, bukak rmh utk org kanser. alhamdulillah. that's my another dreams as well!! tp bukak kat sarawak je laaaa...ke mana tumpahnya anak sarawak kalau tak berbakti utk sarawak??

(iii) Bestnya UTP dpt buat forum Baitul Muslim. [panel2 yg mantap lagi tu!]
--> No komen. nak je jemput ustaz habiburahman [ yg berlakon ketika cinta bertasbih tu..] dgn ustaz hasrizal ke bumi sarawak.

(iv) Saya cari bakal suami yg sanggup berdakwah kat SARAWAK
--> ni memang takde optional. wajibulghunnah! sbb kat sarawak ni...ermmm....kalau tak sanggup, tak pe. [pentingnya kita cari org sefikrah. ULANG... SATU FIKRAH!]

dan berdasarkan apa yg saya tulis, saya rasa org islam patut buat . TAKBIR!!!ALLAHUAKBAR!



sbnrnya nak exam ni pg ni. warm-up exam hari ni,: TITAS & TMX .

Endocrine lusa dan 2 hari seterusnya. doakan saya dan rakan2 kat sini excel!!!! wallahuallam.

2 comments:

  1. Oh. Handphone Enmac kelihatan menarik. Tapi jujurnya, saya tidak akan beli barangkali. Kerana saya memang bukan jenis yang mengikuti perkembangan teknologi. Terutama handphone, yang barangkali saya gunakan 1 bulan 1 kali sahaja. Huhu.

    Walaubagaimanapun, saya tetap menyokong produknya di hati. Moga dapat dimanfaatkan oleh mereka yang mahu memanfaatkannya.

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete