::Wallahi Watallahi Wabillahi::

Daisypath - Personal pictureDaisypath Vacation tickers

:: Here is my journey! ::

Daisypath - Personal pictureDaisypath Vacation tickers

Tuesday, November 16, 2010

:::tarbiyah Allah melalui aidiladha:::




Daging dan darah binatang korban itu TIDAK SEKALI-KALI sampai kpd Allah tetapi yang sampai kpdNya ialah amal yang ikhlas yang berdasarkan taqwa daripada kamu

---------------------------------------------------------------------------------------

Alhamdulillah...segala puji bg Allah tuhan sekalian alam krn dgn kasih sygnya,masih diberikan Nya nyawa kpd utkku...alhamdulillah...sekali lagi bertemu kerinduan dgn hari raya korban....

---------------------------------------------------------------------------------------

sewaktu di kolej matrikulasi labuan,1st time tgok org sembelih lembu...masa tu,umur 18...sepjg 18 thn aku bernafas kat dunia ni,itulah kali pertamanya aku melihat...wah!lihatlah dunia!aku melihat lembu disembelih! dan seperti keadaan normalnya, aku kesian! NAH!KESIAN? mana blh mcm tu...skrg baru fikir2 balik...x blh kita kasihan melihat lembu2 yg bakal dikorbankan krn kita x blh mkn daging dorang kalau kesian...nah..masa tu ,masih dlm 'KEGELAPAN' ....hehehe

mula2 je aku rasa kesian, pastu,bila org hidang daging tu,siap masak sedap2....aku NGAP je la...hehehe....hilang semue kesian...bertukar jd GANAS bila perut eden lapo!

------------------------------------------------------------------------------------

situasi di kolej perubatan skrg,lain sikit kali ni...sbb...aku beranjak usia 19thn. makin mengerti semakin fhm akn korban lembu di aidiladha...malahan,kali ni, aku pulak yg lari sana lari situ nak ambik corner terbaek punyer utk ambik gbr lembu tersebut yg tgah memercik drh dari jantungnya...subhanallah.....cantiknya islam dari sini...lembu tu insyaallah menunggu para2 penama korbannya di akhirat utk ditunggangi...cantiknya ISLAM....subhanallah.....

kali ni,satu perasaan yg lain mengalir dlm diriku....TAKUT??KESIAN????dua-dua BKN...terasa mcm ...hmmm....ntah.....perasaan yg ANEH....hmmm...in a word, I felt satisfied because everyone was like put a hand together to 'collapse' the nervous cattle to be slaughtered...ntah ....tgok mata lembu tu,terasa ia seperti redha...I mean,lembu tu mcm ....hmmm....x tau mcm mana ckp...Allahuakbar!

-------------------------------------------------------------------------------------
SELAMAT HARI RAYA AIDILADHA UTK SEMUA HAMBA ALLAH.......

No comments:

Post a Comment